Site logo

Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Kielcach

Studia media i PR Kielce

Gdzie na studia z dziennikarstwa i komunikacji społecznej w Kielcach?

Wszystkie studia dziennikarskie i PR w Kielcach i Świętokrzyskiem

List view

Opinie o studiach dziennikarskich

Poradniki dla przyszłych studentów kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna w Kielcach i Świętokrzyskiem . Kierunki położnicze okiem ekspertów, studentów, absolwentów i pracodawców.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Redakcja Studia.pl

Zawód: Dziennikarz (film)

Z jednej strony: prestiż, wysokie zarobki, dalekie podróże, zaproszenia na eventy, spotkania ze sławami ze świata polityki, biznesu, showbiznesu, kultury. Z drugiej strony: coraz mniejszy

Czytaj więcej »
Bloger wykonuje selfie
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Redakcja Studia.pl

Zawód: Bloger

Ich zdjęcia są na pierwszych stronach gazet, a niektórzy dorobili się statusu celebrytów. Blogerzy, żywy dowód na to, że ciekawym i systematycznym pisaniem da się

Czytaj więcej »
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Redakcja Studia.pl

Komunikacja społeczna

Specjalność ta została stworzona z myślą o krzewieniu kultury komunikacji jako wszechstronnego dialogu stanowiącego fundamenty funkcjonoawania demokracji. Poza klasycznym wykształceniem filozoficznym studenci zdobędą podstawy teoretyczne

Czytaj więcej »
Content manager pracuje nad treścią
Zawody
Olek Anikowski

Zawód: content manager

Co to jest zawód content manager – co musisz wiedzieć. Na czym polega praca w branży content manager? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania

Czytaj więcej »

Zobacz inne studia humanistyczne i społeczne w Kielcach

Szukasz innych studiów kształcących na kierunkach związanych z humanistyką i sprawami społecznymi? Sprawdź wszystkie humanistyczno-społeczne kierunki studiowania.

Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna - program studiów, praca, zarobki (film)

Zobacz kierunek studiów w wideopigułce. Dowiesz się najważniejszych informacji: o czym są te studia, czego można się na nich nauczyć, przedmioty w planie zajęć, jakie trzeba mieć predyspozycje do kierunku, z czego można pisać pracę dyplomową, gdzie można znaleźć pracę po studiach. Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.

Czy warto studiować dziennikarstwo i komunikację społeczną w Kielcach i Świętokrzyskiem?

Zastanawiasz się nad studiowaniem kierunku dziennikarskiego, medialnego, PR-owego na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna w pigułce

Co warto wiedzieć o studiach związanych z dziennikarstwem i komunikacją społeczną? Jeśli wahasz się, czy studiowanie jednego z kierunków dotyczącego mediów, komunikacji społecznej i dziennikarstwa, ma sens, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na studia dziennikarskie – dowiedz się o nich więcej. Sprawdź, co to jest dziennikarstwo i komunikacja społeczna, jakie daje możliwości studiowania i pracy dla absolwentów. Kierunki z dziennikarstwa i komunikacji społecznej dostępne są na studiach licencjackich (3 lata) oraz na magisterskich studiach “uzupełniających” (2 lata). Można także uczyć się sztuki dziennikarstwa na podyplomówkach dających podstawowe kompetencje w tej dziedzinie lub pogłębiające wiedzę z wcześniejszych etapów edukacji. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna ma w celu przygotować studenta do zawodu związanego z mediami oraz komunikacją społeczną. Dziennikarstwo polega na zbieraniu oraz upublicznianiu w środkach masowego przekazu informacji o wydarzeniach, ludziach oraz problemach. Komunikacja społeczna jest procesem wytwarzania, przekształcania i przekazywania informacji w celu wywołania określonego zachowania u odbiorcy (m.in. public relations i reklama). Na pewno interesuje Cię, jakie kierunki masz do wyboru. Można je pogrupować ze względu możliwość ukształtowania kariery zawodowej. Studia z dziennikarstwa przygotowują do podjęcia zatrudnienia we wszystkich typach mediów (drukowanych i cyfrowych, w radiu i telewizji) oraz w zawodzie brokera informacji. Możesz również podjąć pracę jako rzecznik prasowy we wszystkich rodzajach firm i w mediach, lub pracować jako specjalista dbający o pozytywny wizerunek firmy, czy instytucji, bądź jako specjalista od mediów i komunikacji w agencji reklamowej.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna: Dziennikarstwo bywa przedstawiane jako kierunek, dzięki któremu bezrobotni w Polsce mają najwyższe wykształcenie w Europie. Wszystko zależy od człowieka i od sposobu, w jaki rozpoczął on swoje studia. Jeżeli wybierasz dziennikarstwo i komunikację społeczną, ponieważ nie masz szansy dostać się na inne studia i nie masz ochoty uczyć się w sposób zaangażowany i rzetelny, możesz być pewien, że na rynku pracy spotkają Cię problemy. Jeżeli jednak masz znakomite pióro i interesuje Cię problematyka radia, prasy, telewizji, czy Internetu – to kierunek dla Ciebie. Wiedza i umiejętności dziennikarza. Na studiach z dziennikarstwa i komunikacji społecznej podczas wykładów, ćwiczeń i warsztatów uzyskasz wiedzę o mediach, ich rodzajach, funkcjonowaniu, zasadach działania. Warsztaty są ważnym elementem tych studiów, zajęcia odbywają się m.in. w studiach radiowych, telewizyjnych, w redakcjach czasopism. W programie znajdziesz także m.in. takie przedmioty jak: retoryka dziennikarska, pozyskiwanie informacji, źródła informacji, dziennikarstwo radiowe, telewizyjne, prasowe, internetowe, medioznawstwo, marketing i reklama, prawo prasowe, kreowanie wizerunku medialnego, psychologia mediów, ekonomia mediów, fotografia, przedmioty językowe, formy dziennikarskie, doskonalenie warsztatu retoryka i erystyka, infobrokering, dziennikarstwo śledcze, fotografia prasowa, public relations, socjologia, politologia, filozofia, ekonomia, prawo autorskie i prawo prasowe. Już na pierwszy rzut oka widać, że rzetelna, systematyczna i uczciwa nauka na tym kierunku domaga się wielu wysiłków. Choć pewnie nietrudno zostać absolwentem, to jednak tylko nieliczni studenci opuszczają studia, zaczerpnąwszy pełnię dziennikarskiej wiedzy i umiejętności. Szanse na dobrą pracę są uzależnione od aktywności w czasie studiów. Można śmiało przyjąć, że student, który realizuje się w dziennikarstwie obywatelskim, uzyskując wysokie statystyki odwiedzin jego tekstów w sieci, znacząco zwiększa możliwości uzyskania dobrej pracy. Bogate portfolio projektów zrealizowanych np. dla organizacji pozarządowych, będzie z pewnością świetnym atutem w trakcie rozmowy z redaktorem naczelnym. Szefowie redakcji wskazują jednoznacznie, że istnieje zapotrzebowanie na absolwentów, którzy w czasie studiów nie tracili czasu i realizowali z sukcesem swoje pierwsze zawodowe próby. Rekrutacja na dziennikarstwo i komunikację społeczną. Rekrutacja odbywa się zwykle, w oparciu o konkurs świadectw. Mając w planach aplikowanie na studia dziennikarskie trzeba mieć dobre osiągnięcia w zakresie języka polskiego, historii, WOS i innych przedmiotów, wskazanych przez wybrany przez Ciebie wydział.

Media i komunikacja społeczna: Kierunek media i komunikacja społeczna obejmuje najszybciej rozwijający się i wyjątkowo dochodowy rynek, który daje szansę zaspokajania zarówno aspiracji w zakresie organizowania i kierowania instytucjami medialnymi oraz tworzenia strategii komunikacyjnych. Pozwala na zrozumienie znaczenia nowych mediów (multimediów, internetu i animacji cyfrowej). Program studiów na tym kierunku dostarcza kompleksowej wiedzy z zakresu specyfiki nowych mediów, zarządzania i badań nad mediami oraz pracy dziennikarskiej w otoczeniu multimedialnym. Zapraszamy do dalszej lektury! Przedmioty, które obejmuje program kształcenia na kierunku media i komunikacja społeczna to: teoria komunikacji społecznej, komunikacja interpersonalna, historia mediów, socjologia i psychologia mediów, metody badań medioznawczych, Public Relations, socjologia marketingu, reklamy i promocji, metody i techniki perswazji, warsztat dziennikarza i rzecznika prasowego, marketing polityczny, rynek mediów, prawo medialne, retoryka, kreowanie rzeczywistości – warsztaty specjalnościowe, edukacja poprzez projekty.

Dziennikarstwo muzyczne. Od czasów pierwszych “imprez masowych”, społeczeństw nigdy nie opuszczała żądza “igrzysk i chleba”. W związku z wielkoskalową medializacją wydarzeń sportowych, muzycznych, politycznych, narosła potrzeba wykształcenia kadry specjalistów zajmujących się relacjonowaniem i opatrywaniem profesjonalnym komentarzem tego typu imprez. Upadł mit “uniwersalnego dziennikarza”, dlatego uczelnie wychodzą naprzeciw wymaganiom dzisiejszej komunikacji medialnej. Dziennikarstwo muzyczne to kompleksowa wiedza dotycząca muzyki klasycznej i popularnej skorelowana z wykształceniem humanistycznym kreującym absolwentów o szerokim prospekcie w dziedzinie kultury jako całości, przesądzającej o miejscu muzyki w kontekście społeczeństwa. Najczęściej wykładane przedmioty na dziennikarstwie muzycznym to: socjologia, podstawy politologii, wstęp do nauki o komunikowaniu, historia mediów w Polsce i na świecie, kulturotwórcza rola muzyki, historia muzyki, psychologia i socjologia muzyki, podstawy dziennikarstwa muzycznego, polski system polityczny, elementy kultury popularnej, podstawy produkcji muzycznej, fonografia na świecie i w Polsce, psychologia społeczna, podstawy ekonomii, współczesny system mediów periodycznych w Polsce wraz z lektoratem prasy krajowej, edukacyjne konteksty muzyki, instytucje i stowarzyszenia muzyczne.

Dziennikarstwo sportowe. Studia z zakresu dziennikarstwa sportowego to połączenie znajomości sportu, zasad i historii, z  pojmowaniem jego miejsca w społeczeństwie: gospodarce, polityce etc., a także rozumieniem terapeutyczno – pedagogicznego znaczenia w turystyce i rekreacji. Humanistyczny charakter tego profilu wpływa nie tylko na istotną w pracy każdego dziennikarza kulturę słowa i swadę językową – profesjonalne przygotowanie do zawodu zakłada także umiejętność wprzęgnięcia tematyki sportowej w szerszy horyzont światopoglądowy. Najczęściej wykładane przedmioty na dziennikarstwie sportowym to: polski system medialny, filozofia, socjologia, nauka o komunikowaniu, prawo, współczesne systemy polityczne, kultura języka, podstawy ekonomii, historia Polski w XX wieku, systemy medialne na świecie, gatunki dziennikarskie, retoryka i erystyka, dziennikarstwo radiowe, historia sportu i olimpizmu, podstawy dziennikarstwa sportowego, prawo mediów, sport i media, dziennikarstwo telewizyjne, historia mediów, rynek mediów sportowych w Polsce i na świecie, główne nurty kultury światowej i polskiej XX i XXI wieku, psychologia społeczna,  teoria komunikowania masowego, prawo autorskie, stosunki międzynarodowe, ekonomika mediów, opinia publiczna, społeczne aspekty sportu.

Studia w Kielcach i w świętokrzyskim

Kielce to stolica województwa świętokrzyskiego i jednocześnie najważniejszy ośrodek akademicki tego regionu. Znajdują się tu, zarówno uczelnie państwowe jak i prywatne, dzięki czemu potencjalni studenci mogą wybierać spośród oferty około 130 kierunków. Co roku na tutejszych uczelniach studiuje ponad 20 tysięcy studentów, a progi uczelni w roli absolwentów opuszcza około 7 tysięcy osób. Na co dzień studiują oni na studiach licencjackich, inżynierskich, jednolitych magisterskich, magisterskich uzupełniających lub podyplomowych. Atutem tutejszych uczelni jest ich bardzo nowoczesna infrastruktura, w tym laboratoria. Miasto i jego ośrodki studenckie rozwijają się w dużej mierze dzięki wsparciu finansowemu z dotacji unijnych, co wpływa korzystnie na jakość i komfort studiowania. W samych Kielcach zarejestrowanych jest blisko 30 tysięcy firm, co jest sporym atutem tego miasta i daje wiele możliwości pracy absolwentom oraz studentom. Oczywiście nie samą nauką człowiek żyje. W Kielcach studenci mają ciekawe możliwości spędzania wolnego czasu między zajęciami lub do nauki na świeżym powietrzu. Miasto położone jest w Górach Świętokrzyskich, które są doskonałym miejscem wypadowym, na przykład na całodniowe wycieczki. Kielce należą również do najbardziej zielonych miast w Polsce, na co wpływ mają liczne parki i lasy. Aż 25% miasta to zieleń. Najbardziej znane miejsca aktywnego wypoczynku to Park Staszica, Chęcińsko-Kielecki Park Krajobrazowy, czy też Rezerwat Kadzielnia. Ponad 230 kilometrów tras rowerowych w mieście oraz w okolicznych górach, to wspaniała wiadomość dla fanów turystyki rowerowej. W mieście działają również liczne puby, kluby muzyczne i restauracje. Oferta teatrów i kin studyjnych wpływa na rozwój kulturalny studentów. Fani historii i zwiedzania mogą odwiedzić Muzeum Narodowe w Kielcach, Jaskinię Raj, czy nieodległy Zamek Królewski w Chęcinach. Kielce to niejedyny ośrodek akademicki w województwie świętokrzyskim. Studiowanie możliwe jest również w takich miejscowościach jak Sandomierz, Pińczów i Ostrowiec Świętokrzyski. Uczelnie z tych miejscowości opuszcza kilkuset absolwentów rocznie.

Humanistyczne i społeczne studia podyplomowe w Kielcach

Gdzie w Kielcach zdobywać wiedzę z różnych humanistyki, społeczeństwa, na studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach - stacjonarnych i on-line?

Praca po dziennikarstwie i komunikacji społecznej

Zastanawiasz się, jakie są perspektywy pracy po skończeniu dziennikarstwa i komunikacji społecznej na kieleckich i świętokrzyskich uczelniach?

Praca po dziennikarstwie i komunikacji społecznej

Po ukończeniu kierunku związanego z dziennikarstwem, mediami i komunikacją społeczna można podjąć zatrudnienie m.in. w takich jednostkach jak urzędy samorządowe centralne i lokalne, domy medialne, redakcje gazet i czasopism, stacje radiowe i telewizyjne, biura rzecznika prasowego, biura poselskie i sztaby wyborcze, agencje reklamowe i agencje PR, instytucje gospodarcze, komórki informacyjne struktur samorządowych i administracji publicznej, portale internetowe, ośrodki badań rynkowych i opinii publicznej.

Dziennikarz, mediaworker: Biegłość w posługiwaniu się językiem polskim, znajomość rzemiosła dziennikarskiego oraz wyniesiona ze studiów erudycja to dobra podstawa do pracy w mediach, takich jak prasa, radio, telewizja, media interaktywne (internetowe). Nie tylko tam, gdzie liczy się wysoka kultura języka, ale i komunikatywność oraz jasność przekazu. Znajomość różnych konwencji językowych pozwala na kształtowanie takiej formy, aby była dostosowana do poziomu wykształcenia oraz potrzeb odbiorcy. Absolwenci studiów medialnych nie mają problemu zarówno z dziennikarskimi gatunkami informacyjnymi (informacja/news, wzmianka, notatka, kalendarium, relacja/sprawozdanie, szkic reportażowy, sylwetka, wywiad), jak i bardziej subiektywną publicystyką (komentarz, esej, feature, recenzja, felieton, wywiad, portret, reportaż).

Copywriter, twórca reklamy, pracownik działów marketingu i agencji reklamowych: Skoro reklama opiera się na skutecznej perswazji, potrzebne są w niej zarówno biegłość w posługiwaniu się językiem polskim, jak i znajomość kodów kulturowych, a takie kompetencje mają absolwenci komunikacji społecznej. Dodatkowo w przypadku medialnych, marketingowych ścieżek studiów mają także wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności przygotowania użytkowych tekstów takich jak slogan, tekst ulotki czy ogłoszenia, scenariusz filmu reklamowego i spotu radiowego, do wykorzystania w promocji. W przypadku mediów interaktywnych to także kompetencje dotyczące materiałów na strony internetowe przy zachowaniu wymogów SEO.

Rzecznik prasowy, pracownik działów i agencji PR: Każda osoba zajmująca się komunikacją marketingową na rzecz firm, marek, instytucji, osób publicznych, musi mieć w małym palcu biegłość w posługiwaniu się polszczyzną. Zatem absolwent komunikacji społecznej jest naturalnym kandydatem na rzecznika prasowego i specjalisty ds. public relations, osobę odpowiedzialną za kształtowanie opinii publicznej i budowanie wizerunku w mediach, w tym w mediach społecznościowych.

Influencer, bloger, vloger, podcaster, youtuber: Studia dziennikarskie mogą być dobrą podstawą do budowania kariery internetowego lidera opinii, skupiającego się na polskim kręgu kulturowym lub społecznościach posługujących się innym językiem obcym. Biegłość w posługiwaniu się mową i pismem w połączeniu z kontekstem kulturowym, przekłada się na możliwość budowania zasięgu w grupie obserwatorów oraz wpływanie na ich decyzje związane z biznesem, show businessem, poradnictwem i innymi sferami życia.

Redaktor, edytor, korektor, wydawca: Studia dziennikarskie dają dobre podstawy do pracy przy publikacjach literackich w wydawnictwach, zarówno klasycznych (książki, magazyny i pisma drukowane), jak i multimedialnych (e-booki, podcasty, adaptacje multimedialne literatury) zwłaszcza w przypadku edytorskich ścieżek studiowania. Biegłość w posługiwaniu się polszczyzną, znajomość reguł i konwencji językowych pomaga w pracy nad tekstami użytkowymi i literaturą piękną, zarówno w redagowaniu, jak i korekcie. Znajomość trendów literackich oraz nowości, przydaje się w wyszukiwaniu tekstów do publikacji, ich ocenie oraz zamawianiu.

Krytyk literatury, teatru, kina: Znajomość dzieł literackich oraz twórczości artystycznej w języku polskim, krytyki artystycznej oraz biegłość w posługiwaniu się polszczyzną to dobra podstawa do pracy krytyka literatury, teatru, kina.

Medioznawca, badacz komunikacji społecznej: Jako absolwent studiów dziennikarskich możesz związać się z aktywnością naukową na uczelni lub w instytucji badawczej związanej z medioznawstwem.Przy pracy naukowej jako medioznawca nieuniknione będą studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z funkcjonowaniem komunikacji społecznej.

Praca po studiach w Kielcach i w świętokrzyskim

Rynek pracy w Kielcach jest bardzo przyjazny absolwentom, którzy płynnie mogą na niego wejść i rozpocząć swoją karierę zawodową. W Kielcach zarejestrowanych jest blisko 30 tysięcy firm, które dają wiele możliwości studentom, dzięki czemu wielu z nich rozpoczyna swoją pracę jeszcze w trakcie edukacji i kontynuuje ją równolegle ze studiami. Obecnie stopień bezrobocia w tym mieście wynosi 5,5% i jest niższy niż średnia krajowa. Jest to bardzo atrakcyjne miejsce do nauki i życia. W okolicach Kielc znajduje się wiele dużych firm, które mogą być atrakcyjne dla absolwentów tutejszych uczelni. Do największych firm należą Grupa PSB Handel w Wełeczu, Celsa Huta w Ostrowcu Świętokrzyskim, Enea Elektrownia Połaniec, MAN BUS Sp. z o. o. w Starachowicach, NSG Group Polska Sp. z o. o. w Sandomierzu, Lafarge Cement S.A. w Małogoszczy i inne. W samych Kielcach również znajduje się wiele firm, które są godne uwagi. Do największych pracodawców w mieście należą: Cersanit S.A., Kolporter Sp. z o. o., Grupa Kapitałowa Echo Investment, Grupa kapitałowa Barlinek, Frega Frejowski, Garbol Sp. J., NSK Bearing Polska S.A, czy też Karry Polska Sp. z o. o. To firmy, które potrzebują wysokiej jakości specjalistów i wykształconych absolwentów. Pracę w nich znajdą osoby o bardzo różnym wykształceniu, zarówno biznesowym i marketingowym, jak i po kierunkach bardziej technicznych. To sprawia, że Kielce i cały region województwa świętokrzyskiego jest atrakcyjny jako rynek pracy.

Zawód: Rzecznik prasowy

Wyobraź sobie, że w mediach pojawiła się informacja, że działania firmy X doprowadziły do sytuacji Y. Zwołana zostaje konferencja prasowa, na której ktoś będzie musiał zgromadzonym licznie dziennikarzom wszystko wyjaśnić i jednocześnie doprowadzić do neutralizacji wszelkich problemów. To właśnie rola, w którą musi wcielić się rzecznik prasowy. Jak nim jednak zostać i co trzeba umieć? Zacznijmy od podstaw, czyli jak

Czytaj więcej »

Zawód: copywriter internetowy

Co to jest zawód copywriter internetowy  – co musisz wiedzieć. Na czym polega ta praca w branży content manager? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Kim jest copywriter internetowy? Czym się zajmuje? Zawód copywritera internetowego jest związany z tworzeniem tekstów reklamowych i promocyjnych dla potrzeb działalności online. Copywriterzy internetowi piszą teksty na stronach internetowych,

Czytaj więcej »

Pracownik instytucji kultury | Zawód z pasją

Jak pracuje się “w kulturze”? Czym zajmuje się pracownik kultury? Jak wygląda w praktyce organizacja koncertów i wydarzeń literackich? Jak zostać pracownikiem kultury? O swojej pracy opowiada Mieszko Strzelczyk, Instruktor w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu, absolwent studiów związanych z kulturą w kaliskiej filii UAM. Jak wygląda praca w centrum kultury? Co to jest animacja kultury? Instytucje kultury mają

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję